Met goed beheer willen we de kwaliteit en diversiteit van planten, struiken, bomen, insecten en dieren in de Scheveningse Bosjes versterken. Het nieuwe beheerplan is in maart 2021 vastgesteld en kun je hier terug lezen. Wil je meewerken aan het beheer van de Scheveningse Bosjes? Er is een groep vrijwilligers actief die regelmatig aan de slag gaat in de bosjes. Lees er hier meer over.
Op zondag 8 maart gingen wij tijdens een wandeling met 2 groepen van 20 bewoners in gesprek over de mogelijkheden om de natuur in de Scheveningse Bosjes te versterken. Dit moet uiteindelijk leiden tot een beheerplan voor de Bosjes. Lees hier de reacties op vijf maatregelen. Lees meer over Maatregelen voor natuur Scheveningse Bosjes
Wij werken aan een nieuw beheerplan voor de Scheveningse Bosjes die aansluit bij de visie van de bewoners. Het versterken van de natuurwaarde staat hierbij centraal. In een kort filmpje legt onze stadsecoloog Martin uit hoe we met dit nieuwe beheerplan meer kunnen bereiken. Lees meer over Het versterken van de natuur, hoe gaan we dat doen?
Jij kunt meehelpen de Bosjes te beheren. Bijvoorbeeld met snoeien, het maken van takkenrillen of met ander werk in het bos. Lees meer over Help jij mee met klussen in de Bosjes?
In de visie die bewoners schreven voor de Scheveningse Bosjes en Westbroekpark, staan aanbevelingen om het gebied meer natuurlijk te beheren. We zijn nu bezig om deze aanbevelingen uit te werken in een concreet plan van aanpak. Lees meer over Natuurlijk beheer; hoe doe je dat?
De Denktank heeft 2 ecologen aan het werk gezet. Lees hier hun advies: Lees meer over Wat hebben we al?
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.